Budowa drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim została podzielona na siedem odcinków. Ich łączna długość to około 128 kilometrów. Droga połączy Wrocław, Poznań i Bydgoszcz z od dawna wybudowaną autostradą AmberOne. Łączny koszt inwestycji to ok. 3,4 mld zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to prawie 1,8 mld zł.
Kolejne etapy drogi S5
Droga budowana przez lata, ale bardzo ważna dla naszego regionu. Przeżyła już wiele wzlotów i upadków w związku z wykonawcami tej drogi ekspresowej. Obecnie buduje je konsorcjum Kobylarni i Mirbudu – czyli dość silnie ugruntowanych marek budowlanych na polskim rynku. Jest duża szansa, że zakładany termin zakończenia prac – sierpień 2022 – zostanie dotrzymany i może już niedługo pojedziemy dwupasmówką do Trójmiasta, Bydgoszczy, Poznania czy Wrocławia. Nasze działania chociaż mniej widoczne to są również niezbędne przy „uzbrajaniu” drogi w bramki informacyjne, montaż betonowych zbiorników czy pomoc przy budowie wiaduktów. Usługi dźwigowe są nieocenione przy budowie drogi ekspresowej. Z pomocą naszych żurawi samojezdnych zamontowaliśmy np. betonowe przepusty dla zwierząt, studnie, zbiorniki, kraty na tablice informacyjne. Wykonaliśmy też montaże i demontaże maszyn takie jak wiertnice i betoniarnie. Teraz ładujemy do transportu pozostałe elementy betonowe, które są potrzebne na innych budowach dróg.
0 komentarzy